Far Cry 3 recenze

Už je to nějaký ten pátek co se nám na monitory prostřílela Far Cry 2.Přiznejme si že to tehdy nedopadlo úplně dokonale a podstatě neuvěřitelně velký stereotyp poslal celou hru ke dnu.Dnes však svita na lepší časy a na naše miláčky zamířilo pokračování které slibuje to nejlepší z mihulích dílu v jednom.A jak to dopadlo si přečtete v celém článku.

Jste mladí,bohatí a na krásném tropickém ostrově se svými přátely.Co by se mohlo pokazit?

…právě že všechno.Dostanete se do spáru vrahu,dealeru,obchodníku z bílím masem a v čele celé bandy nestojí nikdo lepší než fanatik jménem Vaas.A věřte nebo ne,to vám dokáže sakra zkazit den.A  Vaasem to teprve začíná…

Do děje vás vtáhne naproste výborný úvod který vás pohltí a nepustí.Neuplyne ani pár minut a za vámi už se sápe horda psu která by si ráda pochutnala na vašem lahodném stehýnku .Naštěstí hned pote co se vám podaří utéct potkáváte svého prvního “parťaka” se kterým ta pravá zábava teprve začíná….

Hned od začátku je na hře vidět že se ubisoft snažil vyhnout chybám které natropili v minulích dílech.I po několika hodinách hraní mě hra stále přitahovala jako magnet.Po celé herní mapě(vrátíme se k ní později) je spousta interaktivních míst kde si můžete pořádně zaskotačit.Ať už jde o obsazování základen,plnění vedlejších Quastů až po náhodně potkané otrokáře.

Na celé hře je také vidět že scénáristé a dabeří udělali sakra velký kousek práce.Také už konečně nehrajem za němého hrdinu a mladík konečně mluví.Což je výborné osvěžení po hrách jako je Bordenlands nebo Dishonored.

Ve vyprávění nenajdete moc chyb a krásně znázorňuje jak se Vaše nevinná mysl mění na krvelačného zabijáka toužícího po pomstě a záchraně svých přátel.Po startu hry se dozvíte že jste předurčený bojovník.Tak na co ještě čekáte ?

LOV

V dnešní době jako by se s loveckýmy prvky ve hře roztrhl pytel.A pro začátek musíme říct že se povedlo.

Na celé herní mapě nadejte desítky různých zvířat které můžete nakrmit olovem nebo jim ukázat z blízka karoserii vašeho auta.Ze zabitých zvířat můžete sbírat kožešiny.Ty můžete využít buď na prodej a nebo na  výrobu  větších obalů na zbraně,náboje,peníze.Na ostrovech najdete od jedovatých hadů až po krvelačné šelmy a nebo třeba neškodné kozy.Kožešiny všech zvířat mají nějaký učel npř. kozí kožešina se dá použít na výrobu většího obalu na zbraně apod.Dokonce jsem se také dostal do situace když mi došlo místo v peněžence.Proto jsem popadl zbraně a šel jsem ulovit pár zvířátek abych si mohl zvětšit obsah své peněženky.

RPG prvky

Dále musíme vychvalovat RPGprvky které do celé hry zapadají jako puzzle.Zabijením nepřátel ziskávate zkušenosti díky kterým se zvyšuje váš lvl.Po každem levelu vás nečeká nic jiného než jeden dovednostní bod který mužete využít na stromu schopnosti.Strom je rozděle na 3 skupiny ze kterých můžete libovolně vybýrat.Po té co si zakoupíte vámi zvolenou schopnost na levé ruce se vám vyrije tetováni.Dalo by se říct že vaše ruka funguje něco jako lvl bar.Samozřejmě nečekejte že budete mí nějaké superschopnosti.Jedná se napřiklad možnost udělat v běhu skluz a nebo odtahnout mrtvolu po stealth zabití.

MAPA

Právě si říkáte že tato recenze je jeden velký chvalozpěv ale naštěstí se moc věcí vytknout nedá.A není tomu nijak ani v případě mapy která je prostě obrovská.Herní svět je i na dnešní poměry dost velký a rozlehly.Na mapě najdeme větší ostrov a pak několik menších ostrůvku mezi kterými můžete cestovat vodním skútrem,lodí a nebo třeba rogalem.A toto všechno bez jediného loadingu.Na celé hře najdete opravdu jen málo loadingu a to ani když vycházíte s interieru do rozlehlého světa.Jak jsem již říkal ve světě najdete mnoho různých událostí které udělají projiždění Jungle naprostým požitkem.Sice je možnost rychlého teleportu ale  věřím že kuli předchozímu prvku dáte přednost vlastní jízdě.

Zbraně,Dopravní prostředky,

Bez těchto dvou věcí by to snad ani nebyl Far Cry.Hned na první pohled je vidět že zbraním a dopravním prostředkům byla věnována velká pozornost.Za poslední dobu jsem neviděl tak příjemný pocit ze střílení jako zde.Vše je krásně nezvučené.Proto bude střelba zaručené zábava na kterou se budete těšit před každou misi.V inventáři můžeme také nést podobné věci jako je luk či plamenomet.Navíc také většinu zbrani můžete obohatí například o reflexní zaměřovač,větší zásobník nebo tlumič.Diky tomuto systému vylepšovaní zbraní si může každý navolit svůj styl

Celé cestovaní po mapě doprovází výborně zpracované modely aut,vodních skútrů apod.Řídit jeden ze zmiňovaných prostředku je naprostý požitek.Výborný jízdní model se kterým je řídit opravdu zábava až se vám ani nebude chtít z auta vylézt.Občas narazíte na nějakou tu buginu jako stvořenou pro cestovaní po horských cestách.Největší třešnička na dortu je rogalo se kterým se s trochou štěstí dá přeletě i celá mapa.

Optimalizace

Už nějakou dobu jsem svuj počítatč patřičně neupgradoval přesto mě překvapilo že mi hraju funguje bez lagu.

PC ve zkratce

Intel Celeron e3400 @ 2,60 GHz

Ati Rodeon HD 4800

4Gb Ram

Windows 7

Závěr

Čekal jsem hodně ale tohle vážně ne.Hra mě opravdu velice příjemně překvapila ve všech aspektech.Ubisoft tentokrát udělal pořádný kus práce kterého si cením.Podařilo se jim vyvarovat dřívějších chyb.Proto si myslím že i když jste po dvojice nad sérii zanevřeli měli by jste jí dát ještě jednu šanci a věřím že Far Cry 3 vás dokáže nadchnout tak jako kdysi Far Cry 1.Hra samozřejmě není dokonalá.Najdou se občasné chyby a bugy ale nic co by vám zkazilo požitek ze hry.

9,5/10

Na recenzi multiplayeru si budte muset ještě počkat…

Kup Teď